Returnera artiklar

Du har 14 dagars returrätt från den dagen beställningen har skickats till dig.

Hos oss har du alltid FRI retur.

Du har rätt att öppna förpackningen och prova varan. Var dock försiktig när du provar. Returnerade varor ska skickas tillbaka i oförändrat skick.

Om du vill returnera något ur din beställning behöver du registrera returen genom att kontakta oss per e-mail. Se instruktionen nedan.

OBS! Returer försenade på mer än 4 dagar debiteras en avgift på 200 SEK


Hur returnerar jag varan?
  1. Skicka e-mail till kundtjanst@levines.se med föjlande information:
    - Ämne: retur
    - Från: namn & efternamn
    - ordernummer

  2. Vi kommer att maila dig en förbetald retursedel som du behöver skriva ut.

  3. Lägg varan i sin originalförpackning.

  4. Använd gärna samma LEVINES-paket som du fick dina varor i eller annan lämplig förpackning.

  5. Ta retursedeln (som du fick per e-mail) och klistra den på returpaketet. 

  6. Fyll gärna i returformuläret (som du fick med i paketet) och lägg den in i returpaketet.

  7. Lämna in returpaketet vid samma postombud som du har hämtat det.

  8. Så fort din retur har kommit oss tillhanda, får du en bekräftelse per e-mail att paketet har kommit fram.

    Behöver du ytterligare hjälp ber vi dig att kontakta vår kundtjänst på kundtjanst@levines.se



Hur får jag tillbaka mina pengar?


Så fort vi har fått och kontrollerat din retur kommer pengarna för de returnerade varorna att återbetalas till dig.

Har du använt kortbetalning som betalningssätt kommer pengarna för de returnerade varorna att återföras till ditt bankkonto.

Ifall du har valt faktura som betalsätt kommer vi makulera fakturan.

Har du använt PayPal som betalningssätt kommer pengarna för de returnerade varorna att återföras till ditt PayPal-konto. Genom att logga in på ditt PayPal-konto kan du själv bestämma om du vill behålla pengarna där eller hellre föra över dem till ditt bankkonto.

Byta en vara

Vill du byta en vara, exempelvis till en annan storlek eller färg gör du det enkelt genom att returnera varan till oss och beställa en ny på LEVINES.se.

Ange INGA önskemål om byte i returpaketet, den önskade varan kan vara slutsåld när ditt paket kommer fram till oss.


Reklamation


Vi utför en noggrann kvalitetskontroll av varje produkt vi får från vara leverantörer.

Däremot, om det är så att en produkt efter returrättens utgång skulle uppvisa ett tillverknings- eller materialfel ber vi dig kontakta kundtjänst kundtjanst@levines.se. Vi hanterar varje ärende individuellt.

Om produkten inte har hanterats varsamt, om tvättrådet inte har beaktats eller fel har uppstått på grund av överdriven användning/överdrivet slitage, har du inte rätt att reklamera produkten.


Såhär gör du för att reklamera en vara:

  1. Skicka ett mejl (ange ämne: reklamation) och förklara kort hur felet/defekten har uppstått.

  2. Skriv ditt telefonnummer i mejlet.

  3. Ta fyra till fem bilder som kompletterar din skriftliga utsaga. Defekten måste vara väl synlig på åtminstone en av bilderna. Se till att produkten fotas både fram- och bakifrån.

  4. Mejla bilderna till kundtjanst@levines.se
    Vi rekommenderar följande bildformat: ZIP, RAR, JPEG

    Vi ser över ditt ärende så fort som möjligt och kontaktar dig inom några dagar.